25 Pull Up Oefeningen

pull up oefeningen

Pull up oefeningen zijn er in veel verschillende variaties.

In de video hieronder kun je 25 varianten bekijken.

Er zijn mensen die beweren dat een ”chin up” geen pull up oefening is, maar bij een pull up gaat het erom dat je jezelf omhoog trekt.

Bij een chin up doe je dat natuurlijk ook en daarom wordt de oefening wel anders genoemd, maar blijft het een pull up.

Kracht

Veel pull up oefeningen zullen niet als vanzelf gaan. Iedere variant moet je leren beheersen en de aangesproken spieren zodanig ontwikkelen dat je de oefening vloeiend kunt doen.

Wanneer je een variant beheerst qua vorm, dan kun je gaan proberen het aantal herhalingen te verhogen.

De pull up is heel erg intensief en je ontwikkeld in korte tijd meer spierkracht.

Dat is iets anders dan grote spieren.

Je zult wel ”grotere” spieren gaan krijgen, maar om een echte bodybuilder te worden werkt het sneller om met gewichten te trainen in de sportschool.

Je zult voornamelijk de mooie lijnen in je lichaam zien tekenen als je een tijd bezig bent met pull ups.

Welke spieren train je met pull up oefeningen?

Daar kunnen we vrij kort over zijn.

In principe train je vrijwel alle spiergroepen boven je bekken.

Er zijn zelfs pull up varianten die je quadriceps trainen, wanneer je tijdens een pull up je benen gestrekt naar voren houdt.

Genoeg gepraat! Laat je inspireren door onderstaande video om te kijken welke pull up oefeningen jij binnenkort wilt gaan doen.

Bekijk de pull up video