Spiermassa Opbouwen Met Opdrukken

Spiermassa opbouwen met opdrukken doe je niet door 100 keer per dag op te drukken.

Je zult slimmer moeten trainen om dat doel te bereiken.

In dit artikel vertellen we waarom 100 keer opdrukken per dag niet werkt voor een maximaal resultaat.

Ook leggen we uit wat je dan WEL moet doen.

Spiermassa opbouwen met opdrukken

Waarom niet 100 keer opdrukken per dag voor spiermassa?

Als je 100 keer achter elkaar kunt opdrukken, kun je natuurlijk een indruk achterlaten op je vrienden en familie, maar is het ook goed voor spiermassa?

Dat is maar zeer de vraag.

Als je namelijk 100 keer achter elkaar kunt opdrukken, dan ben je goed in een oefening vaak achter elkaar herhalen, maar dat betekent dus dat het je makkelijk afgaat.

We weten uit onderzoeken dat spiermassa pas komt als je een beperkt aantal herhalingen doet van een oefening.

De oefening moet zodanig zwaar zijn dat het de spiervezels beschadigd en het je lichaam stimuleert om sterker te worden.

100 keer dezelfde herhaling doen is een indicatie voor je lichaam dat het gaat om een oefening dat gaat om uithoudingsvermogen, niet om spiermassa.

Hoe moet je dan wel spiermassa opbouwen met opdrukken?

Om spiermassa op te bouwen moet je het lichaam een stimulans geven om daadwerkelijk spieren te kweken.

Dat doe je door een oefening zwaar te maken.

Als je meer dan 15 keer kunt opdrukken zonder moeite, dan is opdrukken niet meer de beste manier om spiermassa te krijgen.

Tenzij…

Je kunt een gewichtsvest aantrekken om het opdrukken zwaarder te maken.

Je kunt gewicht toevoegen naarmate je sterker wordt.

Hou per set tussen de 8 en 12 herhalingen aan.

Aan het eind van de set is het wel de bedoeling dat je voldoende hebt gegeven.

Het moet niet zo zijn dat je nog makkelijk 1 of 2 herhalingen kunt doen.

Als je spiermassa wilt opbouwen zul je korte sets moeten doen tot het maximale van je vermogen.

Kortom

Ja, je kunt spiermassa opbouwen met opdrukken, maar na een paar maanden trainen wordt het te makkelijk.

Na die paar maanden is het tijd om gewicht toe te voegen.

Het makkelijkst is een gewichtsvest.

Hiermee verdeel je het gewicht over de rest van je lichaam en de zwaartekracht zorgt ervoor dat de oefening daadwerkelijk moeilijker wordt.

Ook kun je verschillende manieren van opdrukken proberen om andere spieren aan te spreken zodat je allround meer spiermassa krijgt.