Afvallen Zonder Te Sporten

Afvallen zonder te sporten is prima mogelijk. Je komt dan bij het voedingsgedeelte terecht.

Vergeet diëten en pillen om af te vallen.

Als dit al helpt dan is het voor de korte termijn.

Indien je jezelf uithongert zal je lichaam juist vet gaan opslaan en bestaat er de kans dat je uiteindelijk zwaarder bent dan dat je begon.

In dit artikel leggen we uit wat je kunt doen om snel en blijvend af te vallen.

Afvallen zonder te sporten op de gezonde manier

Sporten kan een hulpmiddel zijn bij het afvallen, maar het meest effectieve is om op je voeding te letten.

Daarmee bedoelen we zoals gezegd niet dat je op dieet moet.

Een dieet is van korte duur en werkt uiteindelijk vaak averechts.

Het is belangrijk om te kijken naar je huidige voedingspatroon en van daaruit kleine aanpassingen te maken.

Gooi niet ineens je hele voedingspatroon om, want dat voelt oncomfortabel.

Vaak zijn ongezonde tussendoortjes een grote boosdoener.

Deze lekkere trek komt vaak voort uit een tekort aan bepaalde voedingsstoffen of is het een teken dat je uitgedroogd bent.

afvallen zonder te sporten

Tekort aan bepaalde voedingsstoffen

Je lichaam kent maar één signaal om af te geven wanneer je bepaalde tekorten hebt en dat is het signaal om te eten.

Helaas geeft je lichaam niet aan wat je precies moet eten. Veel mensen grijpen naar lekkere maar ongezonde tussendoortjes.

Je wordt tijdelijk gevuld, maar al gauw kan het gevoel terugkomen.

Het is een bekend verschijnsel bij fast food restaurants. Je komt binnen met stevige trek, je eet je helemaal vol en hebt meer calorieën binnengekregen dan goed voor je is. Toch gebeurt het dat je binnen enkele uren weer trek hebt.

De echte honger is namelijk niet gestild.

Hoe los je dit op?

Allereerst is het belangrijk dat je stevig ontbijt.

Het meest ideaal is het wanneer het ontbijt de meest stevige maaltijd van de dag is.

Dit is niet voor iedereen haalbaar, maar sla in ieder geval het ontbijt niet over.

Verder kun je je lichaam een handje helpen door de echte honger weg te nemen.

Vaak gaat het om vitaminen en mineralen die je tekort komt.

Eventuele tekorten zijn niet volledig te compenseren met vitaminepillen. Vitaminen worden veel beter opgenomen als ze uit echte voeding komen.

Een manier om snel en veel vitaminen en mineralen binnen te krijgen is door het drinken van fruit- en/of groene smoothies.

Je kunt hier elke dag een maaltijd van maken door bijvoorbeeld havermout aan een smoothie toe te voegen.

Als je hiervan een liter of meer drinkt tijdens een lunch, zal dat flink vullen en de kans dat je later op de dag lekkere trek krijgt neemt af.

Breng variëteit aan in de smoothies die je drinkt, zodat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Klik hier voor smoothierecepten

Uitdroging

Een andere reden dat je lekkere trek kan krijgen is als je uitgedroogd bent.

Het overgrote merendeel van de bevolking drinkt te weinig water per dag (hierbij telt koffie of frisdrank niet als water).

Drink maar eens als je lekkere trek krijgt twee glazen water. Misschien dat het gevoel direct verdwijnt.

Water is ook belangrijk om afval- en gifstoffen af te voeren.

Gifstoffen zijn gevaarlijk als ze je cellen dreigen te bereiken. Je lichaam beschermt zichzelf daartegen door gifstoffen in te kapselen in een laagje vet zodat ze niet kunnen doordringen tot de cellen.

Het drinken van veel water in combinatie met het minder eten van schadelijk voedsel is daarom goed om af te vallen.

Je lichaam wordt in staat gesteld om de gifstoffen op te ruimen en het opgeslagen vet dient daardoor geen nut meer en kun je het afvoeren.

Hoeveel water je dan moet drinken per dag lees je hier