Pijnlijke Handen Of Polsen Van Kettlebell Training?

Door het trainen met een kettlebell kun je last krijgen van je handen en polsen.

In dit artikel leggen we uit hoe dat komt en wat je eraan kunt doen.

Pijnlijke Handen Of Polsen Van Kettlebell Training

Mogelijke oorzaken van pijnlijke handen of polsen bij kettlebell training

Mogelijke oorzaken van pijnlijke handen of polsen tijdens of na een kettlebell training zijn:

  • De kettlebell is te zwaar
  • Het kettlebell gewicht is niet te zwaar, maar de pezen, gewrichten of spieren in je handen en polsen zijn niet sterk genoeg
  • Je bent niet hersteld

De kettlebell is te zwaar

Als een kettlebell te zwaar is wordt het moeilijk om de kettlebell oefeningen op de juiste manier te doen.

Lees ook:  Hoe Vaak Kun Je Een Kettlebell Training Doen Per Week?

Het is belangrijk dat je een kettlebell training op een normale manier in een goede houding kunt uitvoeren zonder dat je handen en polsen teveel belast worden.

Als dit de reden is dat je last krijgt van je handen of polsen dan is het beste om tijdelijk een lichter kettlebell gewicht te nemen voor je training.

Je kunt niks hebben aan je handen en polsen, want je hebt ze in het dagelijks leven hard nodig.

Kettlebell nodig?

Het kettlebell gewicht is niet te zwaar, maar de pezen, gewrichten of spieren in je handen en polsen zijn niet sterk genoeg

Het is heel goed mogelijk dat je bovenlichaam erg ontwikkeld is en dat een kettlebell niet zwaar aanvoelt.

Echter kan het tegelijktijd zo zijn dat je pezen, gewrichten en spieren in je handen en polsen onderontwikkeld zijn ten opzichte van je bovenlichaam.

Ook nu kun je tijdelijk overstappen naar een iets lichter kettlebell gewicht, of je kunt eerst focussen op het versterken van de spieren in je handen en polsen.

Lees ook:  Welk Gewicht Kettlebell Is Geschikt Voor Mannen?

Goede grip is erg belangrijk om zonder problemen te trainen met een kettlebell.

Lees daarom dit artikel over griptraining.

Je bent niet hersteld

Als je veel traint is rust erg belangrijk.

Misschien wel net zo belangrijk als de kettlebell training zelf.

Bij te weinig rust loop je het risico dat je de spieren en gewrichten overbelast en daar komt een hoop ellende vandaan.

Als je een signaal krijgt dat je handen of polsen het even niet trekken, stop dan gelijk.

Geef je hier niet aan toe, dan kan een klein pijntje overgaan in een ontsteking en dan kun je de hand enkele dagen of langer niet gebruiken.

Kettlebell video’s

Op Youtube zijn tal van video’s te vinden die je gratis kunt volgen.
Het is aan te raden in het begin goed te letten op de juiste houding om zo blessures te voorkomen.

Lezers van dit artikel lazen ook:

7 voordelen van een roeimachine
&
Opdrukken voor beginners | De 29 meest gestelde vragen

Lees ook:  Hoe Zwaar Moet Een Kettlebell Zijn Voor Een Beginner?